Prima pagină > Proprietate intelectuala > Litigiu intre iepurasii de ciocolata

Litigiu intre iepurasii de ciocolata

Chocoladefabriken Lindt & Sprungli produce de la inceputul anilor ’50 celebrul iepuras de ciocolata, iar din anul 2000 este si titularul marcii tridimensionale care reprezinta un iepuras de ciocolata de culoare aurie, cu o panglica rosie si un clopotel. Pe langa Lindt & Sprungli mai exista in Europa cateva fabrici de ciocolata cu traditie care au produse similare cu cel protejat prin marca tridimensionala, printre acestea fiind si Franz Hauswirth, care fabrica iepurasi de ciocolata din 1962.

In anul 2007, printr-o actiune in contrafacere adresata Curtii de Justitie a UE, Lindt & Sprungli solicita ca Franz Hauswirth sa inceteze producerea si comercializarea pe teritoriul UE a iepurasilor de ciocolata, care ar fi similari pana la confuzie cu cel protejat prin marca comunitara tridimensionala. Franz Hauswirth, la randul sau, formuleaza o cerere reconventionala prin care cere constatarea nulitatii acestei marci, considerand ca aceasta nu poate fi protejata pentru motivul ca Lindt & Sprungli era de rea-credinta la momentul depunerii cererii de inregistrare a marcii respective. A fost invocat ca temei juridic al acestei nulitati art. 51, alin.1, lit.b, din Regulamentul (CE) nr. 40/94, care prevede ca se declara nulitatea marcii comunitare „atunci cand solicitantul era de rea-credinta in momentul depunerii cererii de inregistrare a marcii”.

Reaua-credinta de care este acuzata Lindt & Sprungli consta in intentia acestei fabrici, dupa inregistrarea marcii, de a urmari si elimina de pe piata comerciantii despre care avea cunostinta ca fabricau produse similare pana la confuzie cu iepurasul protejat prin aceasta marca.

In stabilirea concreta a relei-credinte la momentul solicitarii protectiei, Curtea de Justitie a cerut instantei nationale sa se pronunte in aceasta problema, tinand cont de nivelul de notorietate de care se bucura un produs la momentul depunerii cererii de inregistrare a unei marci comunitare (pentru ca acest nivel ar justifica in mod clar interesul solicitantului de a asigura o protectie juridica mai extinsa produsului sau) si de intentia solicitantului de a-i impiedica pe terti sa comercializeze produse asemanatoare.

Cj  George Achim

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea Jurisdinamica.ro. Orice feedback din partea dvs. este binevenit aici sau pe avocat@jurisdinamica.ro

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: