Prima pagină > Proprietate intelectuala > Jurisdinamica Trademark-ului

Jurisdinamica Trademark-ului

Domeniul proprietatii intelectuale este unul extrem de interesant si continuu incitant.

Totodata, operand in aceasta zona ca avocat, esti obligat constant sa studiezi si sa consulti doctrina si jurisprudenta in materie, fie ca e vorba de cea nationala sau de cea europeana. In Romania, datorita conjuncturilor in care s-a dezvoltat in ultimii 20 de ani piata, marcile  ocupa un interes mult mai mare in fata specialistilor. Aceasta, in primul rand datorita numarului mare de marci europene si internationale comercializate pe teritoriul Romaniei. Brevetele de inventie si Modelele Industriale nu sunt nici pe departe atat de “vehiculate”.

Sa fie asta din cauza ca Romania a ajuns doar o piata de consum, pentru ce creeaza si produce “lumea civilizata” ?!

Constituirea unei marci inregistrate (Trademark) este importanta deoarece ea intra in patrimoniul titularului, devenind o parte din proprietatea privata necorporala a acestuia. As putea spune, chiar o parte valoroasa, daca aceasta e protejata si marketata corespunzator.

In cazul in care titularul marcii  este o firma, aceasta  ii  confera afacerii “personalitate” si contribuie la eliminarea riscului de confuzie in fata clientilor, furnizorilor sau tertilor de orice fel. Trademark-ul poate oferi suficiente elemente distinctive intre alte produse si/sau servicii existente pe piata.

Din perspectiva consumatorului, pot spune ca marca inregistrata devine si un mijloc rapid de a recunoaste si diferentia o categorie de servicii si/sau produse dintr-o diversitate existenta pe piata, in functie de clasele solicitate a fi protejate conform Clasificarii NISA.

Din aceasta perspectiva este cert ca inregistrarea unei marci devine esentiala, conferindu-i titularului sau exclusivitatea pe intreaga perioada  de valabilitate conferita de lege, cu exceptia cazului in care aceasta face obiectul unei cesiuni sau al unei licente. Sfera de protectie a marcii difera dupa cum aceasta a fost inregistrata la OSIM ( Oficiul roman), OHIM ( Oficiul European) sau WIPO ( Oficiul international). Exclusivitatea presupune dreptul titularului marcii inregistrate de a se opune, prin mijloace legale – actiuni in instanta – oricaror manopere ilicite de contrafacere.

Privind intr-o viziune jurisdinamica, adaptata national, expertiza europeana considera ca  valoarea de piata a unei marci, poate reprezenta ansamblul veniturilor pe care respectiva marca are capacitatea de a le atrage la un moment dat. Asa confirma si Jurisprudenta in materie: http://www.inregistrare-marci.ro/jurisprudenta/sentinte.php?sentinta=7 .

Cu siguranta ca in anii ce vor veni, vom regasi treptat adaptari din ce in ce mai multe ale legislatiei europene in domeniul Trademark-ului, la legislatia romaneasca, pe masura ce practica judiciara o va cere.

Av. Adriana Bangălă

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea Jurisdinamica.ro. Orice feedback din partea dvs. este binevenit aici sau pe avocat@jurisdinamica.ro

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: