Prima pagină > Drept comunitar, Dreptul muncii > Influenta “social media” asupra jurisdictiei muncii

Influenta “social media” asupra jurisdictiei muncii

Retelele de socializare au ajuns sa aiba un impact atat de mare asupra vietii noastre sociale, incat ne influenteaza inevitabil si relatiile de munca.

Spre exemplu: V-ati gandit vreodata cati dintre angajatori, inainte de a angaja o persoana, ii vizualizeaza profilul paginii de Facebook, dorind sa afle mai multe informatii personale despre viitorul angajat? Sau cate decizii de concediere, sanctionare, etc. au fost luate de angajatori ca urmare a unor discutii, afirmatii sau fotografii publicate pe retelele de socializare de catre angajatii lor?

Cat de legale sunt astfel de decizii, influentate de activitatea din social media?

In legislatia noastra, singura reglementare care protejeaza oarecum angajatii este data de art 29 alin. (3) din Codul Muncii care prevede ca angajatorii, la interviurile de angajare, nu pot cere alte informatii decat cele referitoare la aptitudinile profesionale.

Poate ca la noi abia prinde contur o asemenea problema, insa in Marea Britanie, Franta sau SUA instantele s-au pronuntat deja in astfel de litigii, generate de concedieri, ca urmare a unor discutii ale angajatilor pe paginile personale de Facebook legate de locul de munca sau de superiori.

In cele mai multe cazuri, instantele au dat castig de cauza angajatorilor, cu motivarea ca unele comentarii pot discredita imaginea acestora. Judecatorii au considerat ca discutiile postate in retelele de socializare sunt publice si nu fac parte din domeniul privat.

Asemenea decizii readuc in prim plan problemele legate de diferentele, si mai ales limitele, intre viata publica si viata privata. In Romania, lipsa jurisprudentei in domeniu face ca discutiile pe aceasta tema sa se accentueze, tinand cont si de faptul ca in alte tari, informatiile publicate in mediul virtual au inceput sa fie folosite ca probe in justitie, indiferent de obiectul pricinii.

Credeti ca in Romania, cei interesati nu vor face apel la astfel de surse? De ce nu, cata vreme “social media” este un stil de viata? Prin urmare atentie la ce afirmati …. si atentie la cine apelati pentru a va apara interesele.

Cabinetul nostru de avocatura isi propune, dintr-o perspectiva jurisdinamica, sa priveasca din toate “unghiurile” si sa interpreteze norma juridica in mod corelat, nu doar in litera, ci si in spiritul ei.

Av. Adriana Bangălă    &    C.j. George Achim

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea Jurisdinamica.ro. Orice feedback din partea dvs. este binevenit aici sau pe avocat@jurisdinamica.ro

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu